برد الکترونیکی و مشخصه های بارز آن

هر چه بیشتر وارد قرن ۲۱ می شویم تکنولوژی بیشتر و بیشتر با زندگی ما آمیخته می شود. گوشی های هوشمند اکنون بسیار معمول و رایج شده اند. تبلت ها جایگزین کامپیوترها و لپ تاپ ها شده و رسانه های جمعی به امری بسیار ساده و بدیهی در زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. به کارگیری سریع و گسترده این نوآوری ها در زندگی روزمره ما کاملا جهت انجام فعالیت ها را تغییر داده است. این مساله شامل روش هایی نیز می شود که اطلاعات در کلاس های درسی منتقل شده و  مطالب درسی به آنها آموزش داده میشود. اما آیا این موضوع می تواند جنبه های منفی نیز در پی داشته باشد و در واقع منفعت و سود این فناوری ها در کلاس ها به چه صورتی است.

در ابتدا بهتر است به تعریف تکنولوژی در کلاس درس بپردازیم. تکنولوژی در کلاس درس به هر ابزاری اطلاق می شود که باعث کمک به ارتقای یادگیری افراد می شود که این ابزار شامل ماشین حساب، تبلت، دوربین فیلم برداری و عکاسی، دستگاه پخشMP3، کامپیوتر و البته اسمارت برد می شود. اینها ابزاری هستند که به افراد طی فعالیت های روزانه شان یاری رسانده اند و تاثیر شگرفی روی روند یادگیری افراد در کلاس درس داشته اند.

به طور کلی باید گفت که بهره گیری از تکنولوژی هایی مثل تخته های هوشمند در کلا س درس دانش آموزان را برای زندگی در دنیای پیچیده امروز آماده می کند. در اینجا به ۴ مزایای عمده بهره مندی از تکنولوژی هایی مثل برد های الکترونیکی در کلاس درس می پردازیم:

۱٫ بردهای هوشمند برای مدت زمان بیشتری دانش آموزان را متمرکز نگاه می دارند

استفاده از کامپیوتر و بردهای هوشمند باعث صرفه جویی زیادی در زمان میشوند مخصوصا هنگامی که دسترسی به منابعی از طریق اینترنت ضروری است. صرفه جویی در زمان باعث می شود دانش آموزان تمرکز بیشتری روی پروژه های زمان بر که از طریق کتاب و جزوه صورت می گیرد، داشته باشند و باعث افزایش عمق یادگیری آنها در ارتباط با تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا می شود.

۲٫ بهره گیری از وایت برد هوشمند دانش آموزان را با نشاط تر می کند

وقتی از اسمارت بردها در کلاس درس استفاده می کنیم دانش آموزان بیشتر برای یادگیری به وجد می آیند و برای مواد درسی کسل کننده مثل علوم و ریاضیات اشتیاق بیشتری پیدا می کنند. استفاده از تخته های هوشمند و نمایش ویدئوهای آموزشی، دانش آموزان را بیشتر به یادگیری ترغیب میکند.

۳٫ بهره گیری از اسمارت بردها یادگیری را آنگونه که دلخواه دانش آموزان است پیش می برد

با بهره گیری از تکنولوژی در کلاس های درس دانش آموزان یادگیری جهت داری خواهند داشت. بهره گیری از منابع کمک آموزشی به دانش آموزان اجازه می دهد از اطلاعات در زمانی که نیاز به آن دارند استفاده کنند و آنها را در یادگیری خود محور، یاری می کند. همچنین با استفاده از برد الکترونیکی معلمان فرصت بیشتری برای رسیدن به اهداف آموزشی خود دارند.

۴٫ استفاده از تخته های هوشمند دانش آموزان را برای آینده آماده می کند

با یادگیری استفاده از برد الکترونیکی و سایر فناوری ها در کلاس درس، معلمان و دانش آموزان مهارت هایی را که برای زندگی در دنیای امروز لازم دارند فرا می گیرند. اما فراتر از آن، تفکر به شیوه هوشمند است. چرا که یادگیری فقط حفظ کردن دروس نیست بلکه یادگیری تعامل با دیگران، حل مسائل و مشکلات پیچیده و ارتقای انگیزه و خلاقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *