چرا باید از بردهای هوشمند در کلاس درس استفاده کنیم؟

اخیرا معلمان سراسر دنیا قدرت استفاده از تکنولوژی وایت بردهای هوشمند در کلاس درس را دریافته اند. تخته های هوشمند به یادگیری دانش آموزان در کوتاه ترین زمان ممکن کمک می کنند. بردهای هوشمند برای درگیر شدن دانش آموزان با امر آموزش، یادگیری و تشویق دانش آموزان خجالتی و کمرو  و نیز ترغیب معلمان به روشی موثر و کارا بسیار سودمند است. بردهای الکترونیکی یکی از چندین تکنولوژی است که باعث انقلابی بزرگ در کلاس های درس شده است.

برد هوشمند یا اسمارت برد چیست؟

اکثر ما دوست داریم اطلاعاتی در مورد تخته های هوشمند داشته باشیم. اینکه این ابزار چگونه کار می کند؟ چه کاری انجام می دهد؟ هنگامی که اشکال و یا اختلالی در سیستم آن پیش می آید مخصوصا وقتی ۳۰ دانش آموز روبروی آن نشسته اند چه باید کرد؟ برخی مطالعات نشان می دهد که پیش از استفاده از بردهای هوشمند باید اطلاعات جامعی در مورد مسائل تکنیکی آن داشت. این موضوع باعث دور شدن معلمان از  وایت بردهای هوشمند شده است. البته دانستن شیوه کارکرد این ابزار مهم است اما اینکه این موضوع امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، درست نیست. آگاهی از چند نکته ابتدایی برای استفاده از بردهای هوشمند کافی است. آنچه مهمتر است، این است که شما به عنوان یک معلم چگونه از تخته های هوشمند در کلاس درس استفاده می کنید.

وقتی از کامپیوتر استفاده می کنیم کنترل نشانگر صفحه نمایش به وسیله موس انجام می شود. بردهای هوشمند نیز دقیقا به صورت یک موس عمل می کنند. در واقع وایت بردهای هوشمند را می توان به موس های بزرگی تشبیه کرد که به شما توان کنترل کامپیوتر را با استفاده از تصویر بزرگی که در جلوی کلاس ایجاد شده است را می دهد. بردهوشمند خود به تنهایی یک کامپیوتر نیست و در واقع کارکرد آن متکی بر کامپیوتر و دیتا پروژکتور است. این بدان معناست که هر آنچه با کامپیوتر شما کار می کند می تواند با بردهوشمند نیز کار کند. تمام نرم افزاری که به وسیله لپ تاپ اجرا می شود اکنون به راحتی در کلاس قابل اجرا است. کلید چپ موس مثل انگشت یا خودکار شما عمل می کند.

برای استفاده از اسمارت برد تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که تمام سیم ها را وصل و دستگاه را تنظیم کنید. این کار شامل اجرای برنامه ای است نرم افزاری که توسط شرکت تولید کننده در اختیار شما قرار می گیرد. این برنامه در واقع باعث می شود که کامپیوتر، برد هوشمند و پروژکتور با یکدیگر کار کنند. با کلیک کردن روی نوارهای افقی که روی صفحه ظاهر می شوند شما به کامپیوتر و در نتیجه وایت بردهوشمند نشان می دهید که تصویر تابانده شده کجا ایجاد شده است. این کار باعث اطمینان می شود که هر گاه دو بار روی آیکن مورد نظر کلیک کنید کامپیوتر می داند که چه کند و کدام اپلیکیشن را باز کند. اگر نمایشگر فاصله زیادی با مکانی که شما به آن اشاره می کنید دارد تخته هوشمند نیاز به تنظیم دارد.

فاصله بین این تنظیمات بستگی به نوع تنظیماتی دارد که درکلاس تان انجام می دهید. اگر تنظیمات دائمی روی پروژکتور جداگانه ای که روی سقف یا دیوار است انجام می دهید باید این کار را روزی یک بار انجام دهید. تا زمانی که از یک دستگاه استفاده می کنید فقط نیاز به یک بار تنظیم است حتی اگر برد را در کلاس جابجا کنید. همچنین مدل هایی از تخته های هوشمند وجود دارد که به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند. وایت بردهای هوشمندی که از پروژکتورهایی با نور طول موج کوتاه یا فوق کوتاه استفاده می کنند، انجام این تنظیمات را به حداقل می رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *